WIJZIGING: fietstocht Sallandse Heuvelrug nu op za 7 juli

Gesloten
Meindert M
Berichten: 498
Lid geworden op: 22 mar 2006, 13:07
Provincie: Friesland

WIJZIGING: fietstocht Sallandse Heuvelrug nu op za 7 juli

Bericht door Meindert M »

Locatie:
Adres:
Plaats: Holten

BELANGRIJKE WIJZIGING
Verzamelplaats/tijd: IS VOOR AUTO'S GEWORDEN parkeerterrein
DE KOL/ 11.00 - 11.15 uur.
De lokatie is onderaan deze activiteitomschrijving weergegeven.
Via afslag 27 van de A1 naar Holten rijden en bij de rotonde (net voorbij de afslag naar Rijssen) rechtsaf gaan en dan volgens de groene pijlen naar het parkeerterrein P rijden.
Voor wie met de trein komt, wordt bij het station opgehaald.

Aanmelden voor: 4 juli
Kosten: ongeveer 8 euro fietshuur en 1 euro algemene kosten.
Er zijn ook enkele fietsen te huur die een terugtraprem + 2 handremmen hebben.
Degenen die willen duo-fietsen kunnen een tandem huren (2 x de huur van gewone fiets).
Je mag uiteraard ook je eigen fiets meenemen.

Omschrijving activiteit:
WIE GAAT ERMEE ...... (in verband met de slechte weersvooruitzichten voor 23 juni is de fietstocht verschoven naar za 7 juli).
De fietstocht gaat over en langs de Sallandse Heuvelrug, 1 van de 20 nationale parken van Nederland. Dit 2700 ha grote natuurgebied is gelegen tussen Holten in het zuiden en Nijverdal/ Hellendoorn in het noorden. Dit stukje Overijssel omvat een heel fraai landschap dat vooral gekenmerkt door heidevelden, gemengd loof-/naaldbossen, jeneverbesstruwelen en heuvels (vandaar ook de naam Heuvelrug). De hoogste heuvel is de Koningsbelt die reikt tot 75 meter boven zeeniveau. Door de hoogteverschillen zijn er op een aantal plaatsen mooie vergezichten te aanschouwen. Qua fauna is de Sallandse Heuvelrug DE Nederlandse plek van de Korhoen. Wie weet zien we nog een exemplaar.
[align=left]http://www.christensingles.org/userpix/ ... lrug_4.jpg http://www.christensingles.org/userpix/ ... rug3_2.jpg[/align]Vanuit Holten gaan we noordwaarts en komen al vrij snel bij het Natuurdiorama. Hier zijn een 11-tal natuursituaties met Europese dieren uitgebeeld. Na hier geluncht (eigen eten en drinken) te hebben, gaan we verder richting Haarle en verlaten tijdelijk de Heuvelrug. We richten ons nu op (de) Luttenberg (zowel de plaats als de berg). Hier nemen we ook weer even een pauze. Vervolgens stappen we weer op de fiets en keren terug naar de Sallandse Heuvelrug. We komen aan bij het noordelijke deel ervan, de Eelerberg geheten. Vanaf dit noordelijk deel gaat de tocht bijna continue over de Sallandse Heuvelrug terug naar Holten. Onderweg hebben we nog wel een stop. Deze is bij het Bezoekerscentrum. Hier is een permanente tentoonstelling te zien die een impressie geeft van het ontstaan van het gebied waar we zijn. Ernaast staat het restaurant Dalzicht.
Mocht er overigens iemand genoeg van het fietsen krijgen: we komen ook langs het avonturenpark Hellendoorn (we wachten niet).

De tocht is ongeveer 50km. Hier hebben we ruim 5 uur de tijd voor inclusief de pauzes.
Dit is naar mijn mening behoorlijk ruim omdat je gemiddeld over een langere afstand al snel 15km/uur fietst.

Na het fietsen gaan de liefhebbers ergens eten in Holten.

Hoe meld je je aan?
Door op '' Nieuwe reactie '' te klikken (bovenaan de pagina); ieder lid kan jou reactie ook lezen.
Door op '' Pb '' (= prive bericht) te klikken (onderaan de pagina); alleen de ontvanger kan jouw bericht lezen.

aantal aanmeldingen per 4 juli :
fietsen: 11;
eten: 6.
[hide][/hide]

DE TOCHT GAAT DOOR !



http://www.christensingles.org/userpix/16_Image5_1.jpg


http://www.christensingles.org/userpix/ ... ute2_3.jpg
Laatst gewijzigd door Meindert M op 05 jul 2007, 22:59, 32 keer totaal gewijzigd.

Hendrik Ritsema
Berichten: 251
Lid geworden op: 23 feb 2006, 17:43
Provincie: Groningen

re: Fietsen over de mooie Sallandse Heuvelrug za 23 juni

Bericht door Hendrik Ritsema »

Wow Meindert, wat weer een leuke activiteit in een mooie omgeving.
Ik heb nog enkele plaatjes kunnen vinden en hoop dat veel sportieve ChristenSingles net zo enthousiast worden als ik en een keer gaan meedoen :!:
Een leuke omgeving en veel gezelligheid op de activiteit: daarvoor hoef je nog niet eens op vakantie naar het buitenland!!
http://www.christensingles.org/userpix/ ... rug1_1.jpg
http://www.christensingles.org/userpix/ ... rug2_1.jpg

Ik neem de eigen fiets mee en natuurlijk lekker gezellig eten na deze fietstocht.

Als er mensen met mij willen carpoolen, reageer dan ook.
Ik woon vlakbij Delfzijl.
Laatst gewijzigd door Hendrik Ritsema op 06 jun 2007, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Tineke van O

re: Fietsen over de mooie Sallandse Heuvelrug za 23 juni

Bericht door Tineke van O »

Hallo Meindert,

Ik ga graag mee met de fietstocht door deze schitterende omgeving, en na afloop ook uit eten.
Als ik het goed heb begrepen woon je in Almelo?!
Als je wilt kun je vanuit Almelo met mij meerijden? Als je andere plannen hebt is dat ook prima.
Zijn er andere personen die dit bericht lezen, en in de buurt van Enschede wonen? Willen carpolen laat mij 't dan even weten.
Hartelijke groetjes van Tineke.

Tineke van O

re: Fietsen over de mooie Sallandse Heuvelrug za 23 juni

Bericht door Tineke van O »

Hallo Meindert.

Misschien krijg je deze aanmelding 2 keer, maar mijn computer heeft kuren dus ik weet niet of het goed overkomt
Ik wil graag mee met deze aktiviteit fietsen door dat prachtige landschap en na afloop ook uit eten.
Als je wilt carpolen of iemand anders vind ik dat prima. Ik woon in Enschede.

Hartelijke groetjes van Tineke

Jelly V

re: WIJZIGING: fietstocht Sallandse Heuvelrug nu op za 7 jul

Bericht door Jelly V »

Hallo Meindert

Ik zou graag mee willen fietsen. Woon in de provincie Groningen ,misschien wil er iemand carpoolen.
Kun je mij nog mailen waar het station is.?

Goetjes
jelly

Jelly V

re: WIJZIGING: fietstocht Sallandse Heuvelrug nu op za 7 jul

Bericht door Jelly V »

Hallo meindert

Nog even een vraag?
kan ik mijn auto gratis ergens parkeren in Holten.Vind ik nl. wel belangrijk.

Alvast bedankt en groetjes
Jelly Venhuizen

Wim V

re: WIJZIGING: fietstocht Sallandse Heuvelrug nu op za 7 jul

Bericht door Wim V »

Hallo fietsers,

Mijn naam is Wim en ik wil mij ook graag aanmelden voor de fietstocht.

Beheerder
Site Admin
Berichten: 250
Lid geworden op: 21 feb 2006, 13:06
Provincie: Groningen

re: WIJZIGING: fietstocht Sallandse Heuvelrug nu op za 7 jul

Bericht door Beheerder »

Hoi Wim,

je moet ook duidelijk aangeven wat je wil:

huurfiets of eigen fiets :?:
ook mee eten of NIET mee eten :?:

Tineke van O

re: WIJZIGING: fietstocht Sallandse Heuvelrug nu op za 7 jul

Bericht door Tineke van O »

[align=left]Hallo Meindert.

Een poosje geleden alweer heb ik eeb bericht gestuurd dat het mij toch niet lukt om morgen mee te gaan fietsen. Ik ben bang dat dit berich niet goed is overgekomen.
Heel erg jammer vind ik 't, maar ik wens jullie heel veel plezier.

Hartelijke groeten van Tineke

Gesloten