12 juli 2008 Grenzeloos mooie fietstocht

Gesloten
Susan H
Berichten: 56
Lid geworden op: 24 feb 2008, 17:52
Provincie: Maak een keuze...

12 juli 2008 Grenzeloos mooie fietstocht

Bericht door Susan H »

Locatie: tussen Eindhoven en Achel (B)
Verzamelplaats/tijd: Station Eindhoven om 11.30 uur
Aanmelden voor: 10 juli 2008
Kosten: kosten voor een eventuele huurfiets, versnaperingen

Omschrijving activiteit: Met deze fietstocht maken we een klein sprongetje over de Belgische grens (die er niet meer is, vandaar: grenzeloos). De fietstocht begint om 11.30 uur bij station Eindhoven. Via de Gemeentelijke bossen van Heeze en Het Leenderbos ten zuiden van Eindhoven fietsen we naar de Achelse Kluis, dat is een Abdij die net over de grens in België ligt. Op het terras bij de Abdij nemen we de tijd voor een lunch (je mag zelf ook een lunchpakket meenemen). Bij de Abdij bevinden zich een gezellig levensmiddelenwinkeltje, waar uiteraard veel verschillende soorten bier worden verkocht, een Galerie/Boekhandel en een Kunsthal, waar ook even rondgeneusd kan worden. De Abdij zelf is overigens niet te bezichtigen. Na onze pauze rijden we nog een stuk door het grensgebied. Daarna fietsen we door bossen en heide via een andere route weer terug naar Eindhoven.

De lengte van de tocht bedraagt ongeveer 50 kilometer. Op het Station Eindhoven kun je, als je zelf geen fiets mee kunt nemen, een fiets huren.

Meer informatie over de Abdij vindt je op http://www.achelsekluis.org
  1. Deelnemerslijst:
  2. Hendrik R
  3. Bathseba
  4. Susan H
[hide][/hide]
Laatst gewijzigd door Susan H op 07 jul 2008, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Hendrik Ritsema
Berichten: 251
Lid geworden op: 23 feb 2006, 17:43
Provincie: Groningen

re: 12 juli 2008 Grenzeloos mooie fietstocht

Bericht door Hendrik Ritsema »

Hoi Susan,

Via aanmelding bericht ontvangen dat Bathseba meedoet.
Ik stuur je haar telefoonnummer even per PB toe.
Ik zelf kan overnachten bij familie dus je kunt ook op mij rekenen.
Ik neem eigen fiets mee.

Hendrik.

Gesloten