BLOEMBOLLENFIETSTOCHT

Gesloten
Hendrik Ritsema
Berichten: 251
Lid geworden op: 23 feb 2006, 17:43
Provincie: Groningen

BLOEMBOLLENFIETSTOCHT

Bericht door Hendrik Ritsema »

Locatie: NO-Polder
Adres:
Plaats: Rondom Creil
Verzamelplaats: Nabij Fietswereld de Boer, Kortestreek 14, Lemmer.
Verzameltijd: Tussen 10.00 uur en 10.30 uur.
Aanmelden voor: 5 mei 2006
Kosten: Deelname 5 euro contant te betalen (is incl. kop koffie/thee bij de verzamelplaats)
Fietshuur: Zonder versnelling: 5 euro; met versnelling: 7 euro of eigen fiets.
Voor de liefhebbers gaan we na de fietstocht ergens eten in Lemmer.


Omschrijving activiteit:
In de Noordoostpolder is tegenwoordig het grootste arsenaal aan bloembollenvelden van Nederland te vinden. Vooral tulpen in alle kleuren, vormen en maten staan eind april en begin mei in volle bloei en sieren de rechte polderwegen twee weken van het jaar. Tijdens deze bloeiperiode wordt jaarlijks de bollenroute bewegwijzerd. Elk jaar is de route weer uniek omdat de bollenvelden elk jaar weer anders liggen en andere soorten bevatten. Langs de bollenroute zijn diverse bedrijven geopend waar we een kijkje kunnen nemen.
Zo zijn er o.a.:

Iris en Hemerocalliskwekerij Joosten
In de showtuin waar 900 Irisen en 680 Hemerocallissoorten een plekje hebben kun je een kijkje nemen.
Adres: Ruttensepad 7, Rutten

Bamboekwekerij Indo Suka Import
Bij Bamboekwekerij Indo Suka Import tref je een uniek bamboeplantenassortiment aan. Waan je in een tropische omgeving midden in de polder.
Adres: Creilerpad 19, Creil

Tulpenshowtuin
Meer dan 500 soorten bloeiende tulpen zijn te bewonderen in de tulpenshowtuin 'Kleurrijk Flevoland', gelegen naast het tulpeninformatiecentrum.
Kleurrijk Flevoland is een verzameling tulpen van de bollenteler Jordi van Meer en andere telers uit Flevoland.
Adres: Wrakkenpad 2, Creil

Aanmelden door een PB (Privé-Bericht) of Nieuwe Reactie te plaatsen.
Nieuwe ChrisenSingles kunnen ter kennismaking zich ook aanmelden via het formulier
Vermeld of je een fiets wilt huren met/zonder versnelling of dat je komt met de eigen fiets en of je meegaat te eten.

Bij slecht weer zijn er genoeg alternatieve mogelijkheden waar wij naartoe kunnen gaan.
Laat mij dus in ieder geval weten of men belangstelling heeft bij deze superleuke activiteit.
Ik ga er vanuit dat iedereen de zon meebrengt :)


http://www.christensingles.org/userpix/ ... veld_1.jpg
Laatst gewijzigd door Hendrik Ritsema op 05 mei 2006, 08:36, 22 keer totaal gewijzigd.

Harry V
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mar 2006, 01:53
Provincie: Maak een keuze...

re: BLOEMBOLLENFIETSTOCHT

Bericht door Harry V »

Hoi Hendrik,

Ik heb erover gelezen in het landbouwblad.
Lijkt mij een leuke activiteit om aan mee te doen.
Zet mij maar op de deelnemerslijst.
Voor mij huurfiets met versnelling + eten

Jan Evert B
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 mar 2006, 01:56
Provincie: Maak een keuze...

re: BLOEMBOLLENFIETSTOCHT

Bericht door Jan Evert B »

Hoi,

Noteer mij ook.
Huurfiets met versnelling + eten.

Het is deze keer wat dichter bij mij in de buurt. :)

Het bowlen in Drachten was ook super-gezellig :!: :!:

Gesloten