Fietstocht door de Wieden. 15-7-2017

Plaats reactie
Betty G
Berichten: 562
Lid geworden op: 31 jan 2010, 17:02
Provincie: Overijssel

Fietstocht door de Wieden. 15-7-2017

Bericht door Betty G »

Ondanks dat we maar met z'n 3-en waren toch de fietstocht door laten gaan. Hettie haalde ik in Meppel van het station en we reden naar Giethoorn waar we een fiets zouden huren. Sandra was er al en nadat we de fiets in ontvangst hadden genomen gingen we van start. Vanuit Giethoorn naar Belt-Schutsloot, ik ben bijna 48 jaar geleden in Wanneperveen geboren dus voor mij een bekend gebied. Over de weg tussen de meren gefietst naar de afslag Belt-Schutsloot, over het fietspad tussen de mooie rietlanden kwamen we in het dorp aan. We volgden het pad over de bruggetjes en gingen bij het Otterswold koffie of fris drinken en wat lekkers erbij. Lekker zonnig weer en we zaten aan het pad vlak bij het water. Toen weer doorgefietst richting de Arembergergracht over de hoge brug en daarna linksaf om zo door het mooie landelijke gebied in Sint-Jansklooster aan te komen. Naar het bezoekerscentrum, hier nog een stukje over het vlonderpad gewandeld. Daarna door naar Vollenhove en hier de tuinen van Marxveld bekeken, heel erg mooi. En door het landgoed Old Ruitenborgh gefietst waar ook een ruïne van het kasteel staat. Aan de haven nog wat gedronken om door te fietsen langs het Kadoelermeer, hier was ik nog nooit geweest. Een heel mooi fietspad en via wederom een landelijk gebied kwamen we aan de andere kant van Sint-Jansklooster uit. Bij de Monnikenmolen was een mini-pannenkoekenrestaurant waar we een pannenkoek hebben gegeten. Alles goed verzorgd door 2 vriendelijke dames. De tocht vervolgd richting Jonen, met het pontje overgezet en weer richting Giethoorn gefietst. Het was een heel mooie tocht en we troffen het met het fijne zomerse weer.

Hettie bedankt voor het organiseren van deze mooie fietstocht.http://www.christensingles.org/userpix/ ... 1201_1.jpg

Plaats reactie