Fietstocht rondom Gasselte, 18 juli 2015.

Plaats reactie
Betty G
Berichten: 562
Lid geworden op: 31 jan 2010, 17:02
Provincie: Overijssel

Fietstocht rondom Gasselte, 18 juli 2015.

Bericht door Betty G »

Met zo'n goede opkomst van 25 deelnemers was het zo al een geslaagde fietstocht. Tegen 10 uur uit Zwolle vertrokken, het was voor mij 1:10 rijden. De reis verliep voorspoedig, om 11 uur was ik er al, we hadden om half 12 afgesproken. Langzamerhand druppelden de deelnemers binnen, sommigen gingen eerst naar de fietsenzaak om een huurfiets op te halen. Uiteindelijk tegen 12 uur vertrokken, het was mooi zonnig weer met af en toe wat bewolking. Op een gegeven moment kreeg Hendrik een telefoontje van een deelnemer die te laat was, maar ff doorrijden naar Borger en daar kon hij aansluiten. Door de landerijen en bossen kwamen we bij een groot grasveld met picknickbankjes en een horecagelegenheid aan. Hier werd gepauzeerd en trakteerde ik alvast voor mijn verjaardag. Ook kon je de uitkijktoren beklimmen, na 1 trap hield ik het voor gezien....Steile trappen en je moest er nogal wat op om bovenin de toren te komen. Vond ik eng, heb last van hoogtevrees vandaar. Nadat iedereen zijn brood en drinken had genuttigd gingen we weer verder richting Exloo, wederom een prachtige route door de bossen. Af en toe op de rem voor de tegenliggers, we waren met een behoorlijk grote groep en voordat we achter elkaar fietsten om de tegenliggers erlangs te laten...... Nou ja, het ging allemaal goed en ieder genoot van de mooie route en het prachtige zomerweer. In Exloo aangekomen naar een gezellig terras. Koffie, thee of wat fris gedronken en de meesten namen er appel- of monchoutaart bij. Heerlijk maar het was erg machtig en vulde dus goed, dat werd er na deze pauze weer afgefietst. Een kilometer of 4 voor Borger kreeg Margreet een lekke band, Eddy pompte deze 2x op om even te kijken hoe ver ze er nog mee kon fietsen. De 3e x gestopt om de band te plakken. Uiteraard hadden Eddy en Margreet bandenplakspullen mee en een kleine fietspomp. Ik had nog een bakje en diverse mensen restjes water, zo kon het lek worden opgespoord. Nadat de band geplakt was weer verder gefietst, door Borger en Drouwen. En al gauw kwam Gasselte in zicht en het restaurant 't Moatie. Fietsen terug naar de fietsverhuur, achterop of achterin de auto. Een paar mensen gingen naar huis en met ongeveer 22 personen gingen we uit eten. De helft koos voor pannenkoeken, de anderen hadden liever een "gewone" maaltijd. Een gezellige locatie en daar lieten we ons het eten heerlijk smaken. Daarna afrekenen en vergat ik bijna mijn fietstas.... Na afscheid van elkaar te hebben genomen ging een ieder weer op huis aan. Vandaag waren er nieuwe leden bij, zo te horen vonden zij het ook gezellig en kom gerust eens naar een volgende activiteit. Hendrik en Klaas hartelijk bedankt voor deze mooie fietstocht en alle deelnemers wil ik bedanken voor deze fijne dag. Ik ga al sinds december 2009 mee met de activiteiten van Christen Singles en heb altijd gezellige uitjes gehad met vriendelijke mensen.
Groetjes van Betty.

Betty G
Berichten: 562
Lid geworden op: 31 jan 2010, 17:02
Provincie: Overijssel

re: Fietstocht rondom Gasselte, 18 juli 2015.

Bericht door Betty G »

Hartelijk bedankt voor de mooie foto's. Door een defect in mijn mailprogramma kon ik die niet openen. Dit is inmiddels weer gerepareerd, de harde schijf van mijn laptop was aan zijn einde.

Groetjes Betty.

Plaats reactie