Wandeling Dwingelerveld bij Ruinen 22 november.

Plaats reactie
Betty G
Berichten: 562
Lid geworden op: 31 jan 2010, 17:02
Provincie: Overijssel

Wandeling Dwingelerveld bij Ruinen 22 november.

Bericht door Betty G »

http://www.christensingles.org/userpix/ ... 5954_1.jpg


Bij het bezoekerscentrum Dwingelerveld bij Ruinen was rond 13:00 het verzamelen van de deelnemers. In de kleine koffiehoek hebben we eerst een bakje koffie gedronken.
Daarna van start met de wandeling van 7 km., deze had ik maandag voorgelopen. Vanwege werkzaamheden aan een wandelpad moest ik van de route afwijken en was
verkeerd gelopen. Ik kwam op het begin van de route uit en liep zo weer terug naar de startlocatie. Het was toen ook erg modderig en de tractoren hadden de paden
stuk gereden. Vandaag was het gelukkig droog en het zonnetje probeerde er nog door te komen. Een mooie wandeling eerst een stuk door de bossen en door een heuvelachtig gebied. Zo kwamen we bij theehuis de Anserdennen aan en namen een lekker bakje koffie, thee of warme chocolademelk. Ook was er lekker kwark- of appelgebak, nou dat vulde al goed. Daarna de wandeling vervolgd, eerst nog een eind door de bossen. Daarna over de heide en werden diverse vennen gepasseerd. Nu was men niet aan het werk aan het wandelpad, dus toegankelijk voor de wandelaars. En zo kon de juiste route vervolgd worden, wederom langs een grote ven. Hierna kwamen we op de Benderse aan en moesten rechtsaf om weer terug te keren naar het bezoekerscentrum. Daar hebben we nog even rondgekeken, om half 5 gingen Ria, Martijn en Jannie naar huis. Klaas, Aaltje, Hendrik,
Titia en ik gingen naar de pannenkoekenboerderij. We kozen een boerenpannenkoek met champignons, spek en ui en Titia een pannenkoek naturel waar ze stroop op deed.
Heerlijke pannenkoeken met royale garnituur er bovenop, dat lieten we ons goed smaken.

Vandaag was Martin voor het eerst mee, zoals je al zei vond je het leuk/gezellig. Ga gerust nog eens mee en dat geldt voor een ieder die nog niet mee is geweest. De uitjes zijn altijd gezellig.

Betty.

Plaats reactie