Lekker eten in Delfzijl

Plaats reactie
Hendrik Ritsema
Berichten: 251
Lid geworden op: 23 feb 2006, 17:43
Provincie: Groningen

Lekker eten in Delfzijl

Bericht door Hendrik Ritsema »

Afgelopen zaterdag, 1 februari 2014, waren wij te gast bij het Leger des Heils in Delfzijl.
Iedere eerste en derde zaterdagmiddag van de maand organiseren zij een maaltijd voor alleengaanden met een smalle beurs.
Tegen 12.00 uur druppelden alle deelnemers binnen.
De kerkzaal was omgetoverd tot een luxe eetzaal. Zelfs aan de decoratie op tafel is ruim aandacht besteed.
Korpsenvoy Peter Berkenbosch heette alle gasten welkom en ging ons voor in gebed.

Het menu vooraf bestond deze keer uit tomatensoep wat goed in de smaak viel.
Het hoofdgerecht omvatte een stamppotbuffet bestaande uit een pittige rookworst met boerenkool-, wortel- of zuurkoolstamppot.
Verder waren er nog spekjes en een schaaltje met normale en een pittige jus voorhanden.
Bij dit alles kon men nog kiezen tussen een sapje of water bij het eten.

Het nagerecht kon je zelf samenstellen.
De basis was een gele vla en men kon dit zelf aanvullen met een chocolademousse, vruchtjes, yoghurt, appelmoescompote, slagroom en sprenkeltjes.
Het was een waar smikkelfestijn en iedereen genoot.
En of dit nog niet genoeg was; we kregen nog koffie met chocolade/bonbons na.

Leuk is het vooral om te horen hoe anderen hun geloof beleven en dit zorgt weer voor een verdieping van je eigen geloofservaring.
Fijn is het om hierover met elkaar van gedachten te wisselen en met elkaar te delen.

Hendrik (ikzelf) sloot deze bijeenkomst af met het spelen op de digitale piano met het lied "Heer U bent altijd bij mij".
Hierna sloot Peter Berkenbosch af met een gebed.
Na de maaltijd namen we nog een kijkje in de 2e hands winkel en hier gingen ook enkele kledingstukken over de toonbank en vonden de kaarsen gretig aftrek.

Al met al een supergezellige bijeenkomst voor slechts drie euro en vijftig cent.
Velen gaven een extra bijdrage wat ten goede kwam aan de organisatie van het Leger des Heils.
Wij hopen hier nog een keer terug te komen en ik wil hierbij de medewerkers bedanken voor hun gastvrijheid en het opdienen van het eten, tevens de professionele Iraanse kok dank zeggen voor het bereiden van deze puur Hollandse pot.

Binnenkort: foto's

Dirk B
Berichten: 179
Lid geworden op: 26 mei 2010, 17:51
Provincie: Maak een keuze...

re: Lekker eten in Delfzijl

Bericht door Dirk B »

Nou Hendrik , kunnen dan niet beter elke eerste en derde zaterdag van de maand daar gaan eten?

Hendrik Ritsema
Berichten: 251
Lid geworden op: 23 feb 2006, 17:43
Provincie: Groningen

re: Lekker eten in Delfzijl

Bericht door Hendrik Ritsema »

Hoi Dirk,

misschien is er in jouw buurt ook wel een dergelijke mogelijkheid om ergens tegen een schappelijke prijs te gaan eten.
Vele kerkelijke organisaties voorzien tegenwoordig ook in de behoefte van maaltijdprojecten.
Dit kan eventueel met wandelen of fietsen gecombineerd worden.
...en zo komen we nog eens ergens anders dan in ons eigen kringetje.

Is er in jouw buurt zo'n mogelijkheid, geef dit dan door.

Dirk B
Berichten: 179
Lid geworden op: 26 mei 2010, 17:51
Provincie: Maak een keuze...

re: Lekker eten in Delfzijl

Bericht door Dirk B »

Niet zo grootschalig, ik kwam vroeger in Kampen elke donderdag in koffiebar 'de Halte' Geen goed idee daar onaangekondigd met 40 man binnen te komen stormen :)

Hendrik Ritsema
Berichten: 251
Lid geworden op: 23 feb 2006, 17:43
Provincie: Groningen

re: Lekker eten in Delfzijl

Bericht door Hendrik Ritsema »

Onaangekondigd komen eten in Delfzijl bij het Leger des Heils kan natuurlijk ook niet.
Ook hier moet je je aanmelden zodat rekening kan worden gehouden hoeveel eten er gekookt moet worden.
Het spreekt vanzelf dat dit overal zo is.

Jan W

re: Lekker eten in Delfzijl

Bericht door Jan W »

Laatst gewijzigd door Jan W op 07 feb 2014, 04:38, 2 keer totaal gewijzigd.

Hendrik Ritsema
Berichten: 251
Lid geworden op: 23 feb 2006, 17:43
Provincie: Groningen

re: Lekker eten in Delfzijl

Bericht door Hendrik Ritsema »

Tja Jan, deze keer voor mij een activiteit wat ik organiseer dichtbij huis.
Dat is het voordeel als je zelf een activiteit gaat organiseren: bijna of geen reiskosten.

Organiseer je een bbq in je eigen achtertuin, dan kun je het niet dichterbij krijgen.
Iedereen neemt iets mee (bbq-vlees, salade, drinken) en met elkaar maak je het gezellig.
... en allemaal tegen kostprijs.
Leuk om elkaar ook zo eens te ontmoeten!

Dirk B
Berichten: 179
Lid geworden op: 26 mei 2010, 17:51
Provincie: Maak een keuze...

re: Lekker eten in Delfzijl

Bericht door Dirk B »

Hoi Jan,
Toevallig heb ik net een uitstapje geplaatst naar Leeuwarden 1 maart.

Plaats reactie