Wandeling Staphorst en het uitje naar de Orchideeënhoeve.

Gesloten
Betty G
Berichten: 562
Lid geworden op: 31 jan 2010, 17:02
Provincie: Overijssel

Wandeling Staphorst en het uitje naar de Orchideeënhoeve.

Bericht door Betty G »

Op zaterdag 12 oktober had ik een wandeling van ongeveer 8 km in de Staphorster bossen georganiseerd.
De Vergulde Ros en ook het café Het Vosje waren pas rond 16:00 geopend, daarom verzamelden we in
restaurant Waanders vlakbij de A-28 in Staphorst. Van daaruit gingen we met de auto naar het startpunt
van de wandeling. De Witte Wieventocht leidde langs een grote ven die vanaf verschillende kanten werd
gepasseerd. Onderweg 2x bij de picknicktafel gestopt om even wat te eten/drinken. Ondanks de slechte
weersvoorspellingen bleef het droog, het laatste stukje naar de parkeerplaats begon het te regenen. En
in deze stromende regen kwamen we bij café-restaurant Het vosje aan waar we lekker hebben gegeten.


Vrijdagavond 13 december was het uitje naar de Orchideeënhoeve. Helaas waren Piet, Zwannie en ik
de enige deelnemers, ondanks dat was het een gezellige avond. Eerst een bakje koffie of warme
chocolademelk gedronken, daarna de tuinen in. Ik vond het veel mooier opgezet dan vorig jaar, de
waxinelichtjes waren vervangen door iets grotere kaarsen. Hierdoor was alles nog sfeervoller verlicht.
Uiteraard werden de lorituin en de vlindertuin niet vergeten. De kleine papegaaien waren brutaler
dan vorig jaar en vlogen recht op je af. Via de oude kassen met orchideeën en oude voertuigen/ voor-
werpen kwamen we in de winkel uit. Ook was er een kerstmarkt en trad er een koor op. Na hier te hebben
rondgekeken gingen we wat drinken in het restaurant. Rond half 10 gingen we weer naar huis, het was een
gezellige avond.

Gesloten